Suurim neist on armastus

Marimekko mõjuka naise imetlusväärne elu

Saarijärvil asuvas tagasihoidlikus tares sünnib tüdruk, kes murrab oma energia ja tarmukusega laia maailma. 16-aastaselt kolib Kirsti Paakkanen Helsingisse, kus saavad alguse tema õpingud ja aastakümneid kestnud karjäär. Esmalt asutab ta eduka reklaamiagentuuri Womena, kus töötavad vaid naised. Pärast agentuuri müümist ostab Kirsti majandusraskustes vaevleva Marimekko ja tema eestvedamisel puhkeb legendaarne Soome moemaja taas õitsele.

Raamatus räägib Kirsti avameelselt elu õnnehetkedest ja valusatest kaotustest ning kirjeldab oma kirevat teekonda Soome nimekaimate tippjuhtide hulka. Sõna saavad lähedased ja sõbrad, kel on olnud võimalus seda erakordset naist tunda. Karismaatilise äridaamina iidoli staatusesse tõusnud edukas ja stiilne maailmakodanik ei unusta hetkekski oma tagasihoidlikku päritolu. Tugeva ja visa visionäärina on Kirsti pannud südamed kiiremini põksuma ning olnud innustav eeskuju ja imetlusobjekt kõigile, kes temaga kohtunud.

Raamat on avaldatud FILI toetuse kaasabil. 

Ulla-Maija
Paavilainen

Autor

Periood

kajastust

Projekti ülevaade

Monika Kuzmina

Monika Kuzmina

Vastutaja

Kui teed turundust ja reklaami, siis tee seda nii, nagu teeksid seda oma emale.

Katkend raamatust

Tunded, tunded

Isiklikus plaanis ei lase Kirsti töökaaslasi lähedale. Kodus olles paneb ta mängima mõne džässiplaadi – Dexter Gordoni või Oscar Petersoni –, võtab ümber suure pleedi ja mõlgutab oma mõtteid. Koerad on talle olulisemad kui mehed.

Üks mees on lähedasem, kuid kui too hakkab tema koeri suhkrutükkide abil käppa andma meelitama, läheb Kirsti närvi: „Need pole mingid tsirkusekoerad. Seisa ise, enne kui ma sulle kohvi keedan, kakskümmend minutit käte peal!“

Sõpru ta oma muredega ei koorma. Agentuuri püsikoosseis saab Kirstiga hakkama, kuid ülejäänud vahetuvad pidevalt. Kirstiga hakkamasaamiseks on vaja teda sammu võrra ennetada, teha alati rohkem, kui ta nõuab. Töörahu on võimalik saada alles pärast enda tõestamist.

Rolf Christianson on staar – tippgraafik, keda tuntakse muu hulgas kui postmarkide ja turismiplakatite kujundajat. Ta on õppinud Šveitsis. Alati kui Kirsti teda vajab, tuleb Christianson õhtuti tööle, paneb selga valge kitli ning sulgub koos Kirstiga samasse tuppa.

Kuna Womena on naiste reklaamiagentuur, püsib Rolf varjus. Samas on ta kõigi tootepakendite kujunduse autor ning Kirsti parem käsi. Tema kunst on minimalistlik nagu ta isegi: viimase peal härrasmees, tagasihoidlik geenius, kes ei tee endast suurt numbrit.

Lisaks hindab Kirsti graafik Eila Kiiskit. Kirsti ise joonistada ei oska, kuid Eila ja Rolf teevad tema ideed teoks. Tollel ajal visandatakse kõik käsitsi ja Kirstile Eila käekiri meeldib. Üks suurtest klientidest, Kimberley-Clark impordib Kleenexi puhastuslappe ja hügieenisidemeid Soome. Eila Kiiski kujundab ühele sidemepakendile dramaatilise, musta roosiga välimuse.

Jaguare, Mazdasid ja Wartburge maale toova Haka-Auto juht Mikko Långström leiab end reklaamiagentuuri otsides valiku ees: tehnikale orienteeritud reklaamiagentuur või Womena.

„Mis sul enda kaitseks öelda on?“ pärib iseteadlik Långström Kirstilt.

„Ma ei tea isegi, kus autol mootor asub. Aga kui sa otsid loovust, siis olen mina õige valik, sest ma olen reklaamiproff,“ vastab Kirsti sama iseteadvalt.

Kajastused

KÜSI PAKKUMIST