KLIENT ANNAB NÕU I Olesija Saue 3 sammu persoonibrändi arendamiseks

veebruar 2025

Olesija Saue on persoonibrändingu ekspert, juhtimiscoach ja raamatute “Bränd nimega Sina“ ja “360° mudel tööandja brändingus” kaasautor. Ta on aidanud lugematul hulgal spetsialistidel, ettevõtjatel ja liidritel teadlikult oma kuvandit kujundada ning nõustanud nii ettevõtteid kui eraisikuid, kes soovivad meedias ning oma valdkonnas paremini esile tõusta.

Monika Kuzmina (Foto Evelin Kruus)
Kristi Zirk (Foto Jane Vogt)
Liana Põldver (Foto Jane Vogt)
Virko Veskoja (Foto Jane Vogt)

Miks on persoonibränd oluline igaühele? Jah, ka sulle!

Paljud inimesed usuvad, et persoonibränd on vajalik ainult avaliku elu tegelastele või neile, kes oma töös meediaga suhtlema peavad. Tegelikult on aga professionaalselt kujundatud persoonibränd oluline igale inimesele, kes oma valdkonnas mõju soovib avaldada. Tänases inforuumis, kus konkurents on tihe ja info liigub kiiresti, jäävad pildile just need, kes oskavad oma lugu rääkida ja esitleda oma väärtust selgelt.

❛❛

Tänases inforuumis, kus konkurents on tihe ja info liigub kiiresti, jäävad pildile just need, kes oskavad oma lugu rääkida ja esitleda oma väärtust selgelt.

“Persoonibränding ei ole midagi muud, kui olla nähtav nendele inimestele, keda sa saad aidata. Mida suuremat mõju sa tahad avaldada, seda enam pead olema nähtav.”

Kas nähtavus tähendab enese eksponeerimist?

Paljud eksperdid ja juhid pelgavad aktiivset sotsiaalmeedias või meedias esinemist, sest nad ei taha end eksponeerida või arvavad, et nende töö räägib iseenda eest. See ei ole aga tõsi. Nähtavus ei tähenda enese eksponeerimist, vaid oma oskuste ja teadmiste teadlikku jagamist. Kui sa oled spetsialist, kuid sind pole näha, siis sa ei saa oma teadmisi kellegagi jagada ega oma valdkonda ka mõjutada.

Monika Kuzmina (Foto Evelin Kruus)

Kolm lihtsat sammu oma persoonibrändi arendamiseks

1. Pane paika oma eesmärk

Esimene samm on teadmine, kuhu sa tahad jõuda. Kirjuta üles, milline peaks olema sinu olukord aasta või kahe pärast. Kui sul on eesmärk paigas, hakkad märkama võimalusi, mis sind sinna viivad. Selge siht aitab keskenduda tegevustele, mis sinu persoonibrändi arendamisele kaasa aitavad.

2. Hinda oma praegust nähtavust

Googelda enda nime ja vaata, millist infot sinu kohta leiab. Külasta oma sotsiaalmeedia profiile ja vaata neid uue pilguga – kas need peegeldavad sinu tegelikku kuvandit? Vaata oma profiile nagu potentsiaalne klient või koostööpartner. Kas su LinkedIn, Instagram ja muud kanalid räägivad sama lugu? Kas pildid ja info on ajakohased? Kui info on segane, võib inimene sinust vale mulje saada ja kaotad võimalusi.”

3. Jaga oma teekonda ja protsessi

Inimesed ei taha näha ainult lõpptulemust – nad tahavad osa saada ka protsessist. Dokumenteeri, mida sa teed ja jaga seda teistega. See loob usaldust ja tõmbab ligi õigeid inimesi.

Monika Kuzmina (Foto Evelin Kruus)
Evelin Kruus (Foto Triinu Gaver)

Persoonibrändi strateegiline ülesehitus – miks on vaja “vihmavarju” kontseptsiooni?

Paljud spetsialistid ja ettevõtjad teevad mitmeid erinevaid asju, kuid ei tea, kuidas neid ühtseks tervikuks siduda. Vihmavarju-kontseptsioon aitab inimestel leida ühise nimetaja kõigi nende projektide ja tegevuste vahel ning luua selge ja ühtse brändi.

Anu Tähemaa. Foto: GoodNews, Karen Härms
Eda-Liis Kann. Foto: GoodNews, Karen Härms
Merle Kelder. Foto: GoodNews, Karen Härms

Aeg minna meediasse – miks tasub esmalt Olesijaga koostööd teha?

Aastatepikkuse meediaga suhtlemise ja kommunikatsiooni-alase kogemusega Monika soovitab enne suuremate meediakajastuste poole püüdlemist teha koostööd Olesijaga ning seda lihtsal põhjusel: “Koostöö Olesijaga lihtsustab nii sinu tööd kui ka ajakirjanike ja turundusinimeste koostööd sinuga.”

Kui inimese digikanalid on korras ja sõnum selge, on meediasse jõudmine lihtsam ja tulemus palju mõjusam.

“Meil kõigil on digitaalne kaksik! Sina otsustad kas see töötab sinu kasuks või kahjuks!”

KES ON OLESIJA SAUE?

Olesija Saue on persoonibrändingu ekspert, juhtimiscoach, raamatu ja LinkedIn’i Top Voice persoonibrändingu teemal. Olesija kireks on inimesed. Tema missiooniks on “anda tiivad ja inspireerida tegutsema” – seda selleks, et iga inimene saaks realiseerida oma maksimaalse potentsiaali ja saavutada erakordseid tulemusi olles tema ise. Olesija unikaalne lähenemine integreerib NLP tehnikaid persoonibrändinguga, tagamaks persoonibrändide autentsust ja mõjusust nii füüsilises maailmas kui ka digiruumis. Olesija Saue on raamatute „Bränd nimega Sina“ ja „360° mudel tööandja brändingus” kaasautor.

Kellad (Foto Freepik)