Leia oma miks

Püüdes leida õnne või edu valemit, keskenduvad väga paljud inimesed või organisatsioonid sellele, MIDA või KUIDAS teha. Kestva edu, õnne- ja rahulolutunde tekkimine on seotud peamiselt aga oma MIKSIga kooskõlas elamise ja tegutsemisega.

Poodlemine, tervisejooks, veinijoomine, purjetamine või mis tahes lühiajaline tegevus nagu ka eesmarkide saavutamine, preemia saamine, uue kliendi leidmine võivad meile anda küll põgusa õnnetunde, kuid kestvat rahulolutunnet see üksinda ei taga. Seda ei paku enamasti ka kindel töökoht ja materiaalne olukord, hea positsioon, ega ka ideaalne elukaaslane. Me näeme endi kõrval palju inimesi, kes ei tunne isegi hoolimata kõrgest sissetulekust ja luksuslikust eluviisist rahulolutunnet, sest nende inimeste elust on midagi puudu. Nende elu ja tegevused ei ole ilmselt kooskõlas nende MIKSiga.

Üksnes suur käive või kasum ei taga ettevõtte pikaajalist edukust. Kasumile orienteeritud ettevõtted võivad küll olla lühiperspektiivis edukamad kui MIKSile orienteeritud ettevõtted, kuid see edu ei kesta kaua. Pikemas vaates ei saa nad loota ei oma töötajate, klientide ega partnerite lojaalsusele, usaldusele ja uuenduslikkusele erinevalt neist, kel on olemas tõeline eesmark.

Kui sa tead oma MIKSi, võid selle asemel, et pidevalt püüda vältida rahulolematust ja ebaedu, keskenduda tegevustele, mis on kooskõlas sinu enda MIKSiga .

Oma MIKS on kõikidel inimestel ja ettevõtetel vähemasti nende loomise hetkel, vähesed on suutnud seda aga endale teadvustada, veelgi vähem sõnastada. Kuna MIKS pärineb sinu aju limbilisest osast, millel pole mingit pistmist keeletunnetusega, ongi seda raske sõnadesse panna.

Kui tavaliselt on raamatutes kas lihtsalt palju ilusat teooriat või siis kellegi kogemuse kirjeldus, mida on väga keeruline iseenda ellu rakendada, siis see raamat on erand. Raamatut “Leia oma MIKS” võiks nimetada suisa sinu isikliku või ettevõtte MIKSi leidmise käsiraamatuks. Siit leiad sa selged metoodilised juhised, mida ja kuidas teha, et oma isiklik või ka organisatsiooni MIKS leida ning see siis ka konkreetselt sõnastada. Siin toodud metoodika on aidanud tuhandetel ettevõtetel ja inimestel jõuda enda MIKSini ning see ka mustvalgelt kirja panna.

LEIA OMA „MIKS“ ning saavuta kestev edu, õnne- ja rahulolutunne!

Simon Sinek

Autor

Periood

kajastust

Projekti ülevaade

Monika Kuzmina

Monika Kuzmina

Vastutaja

Igaühel meist on vaid üks MIKS. See ei räägi sellest, kes me tahaksime olla; pigem on see meie tõelise olemuse väljendus.

Sinu MIKS

  • Ettevõtjana peaksid oma miksi avastama selleks, et suudaksid nii oma töötajatele kui ka klientidele mõista anda, mille poolest su ettevõte on ainulaadne. Teades oma miksi on sul lihtsam ka õigeid töötajaid leida. Iga ettevõtja sooviks endale alluvaid, kel oleksid temaga samad tõekspidamised, aga kust neid ikka leida, kui endalgi pole selge, millesse nad peale raske töö uskuma peaksid. Kui sa aga tead oma miksi, siis saad juba kohe alguses palgata just niisugused inimesed, kes usuvad sellesse, millesse sinagi, ja see on palju olulisem motivaator kui raha. Miksi teadasaamine ongi see saladus, kuidas leida sobivaid töötajaid.
  • Kui sa oled aga üksi tegutseja, siis annab oma miksi teadasaamine sulle uue tõuke oma tõelise kire realiseerimiseks ning seob sind ettevõtte miksiga. Kui sinu ja su ettevõtte teed peaksid ka lahku minema, saab oma miksi mõistmisest hindamatu abivahend uue sobiva töö leidmisel: ja seda ettevõttes, kuhu sa päriselt sobid, kus sa edu saavutad ja mis sulle tõeliselt rahuldust pakub.
  • Kui sa kuulud mõnda meeskonda või töötad mõne ettevõtte osakonnas, siis pead arvestama, et ka sellel grupil on oma kultuur. Mõnikord, kui see grupp saab teada oma miksi, võib grupi panus organisatsiooni arengusse kasvada märkimisväärseks. Ühtekuuluvustunne võib tekitada palju sügavamal ja tähenduslikumal tasandil, mis omakorda mõjutab positiivselt kogu organisatsiooni tegevust.

Kajastused

KÜSI PAKKUMIST