Nii lüüakse läbi

„Nii lüüakse läbi!“ (Crushing it!) ei ole rikkaks saamise õpik, vaid oma isikliku ja tööalase edukuse ja mõju suurendamise teejuht.

Selles innustavas, praktilises ja mahlakalt kirjutatud raamatus toob sotsiaalmeedia guruks peetav ning juba nelja New York Timesi menuki autor Gary Vaynerchuk välja võimalused, kuidas sotsiaalmeediat teadlikult kasutades muuta oma elu.

Vaynerchuk ütleb, et kui sul ei ole õnnestunud läbi lüüa, siis ei ole põhjus mitte selles, et oled liiga vana, vaene või suure kohustustekoorma all. Asi on selles, et sa ei ole veel lõplikult otsustanud oma elu muuta.

Autor on veendunud, et kui kombineerid oma kire õigete töövõtetega ja lood endale teadlikult isikliku või professionaalse (ettevõtte) kuvandi, võid elada, nagu ise tahad, ning saavutada nii ajaline kui ka finantsiline vabadus.

Siin raamatus keskendub Vaynerchuk tuntumatele sotsiaalmeedia platvormidele, nagu Facebook, Youtube, Instagram, Twitter ja Snapchat, aga mainib ka näiteks Spotify ja SoundCloudi võimalusi. Ta tutvustab nende platvormide nii vähetuntud ja nutikaid nüansse kui ka juba kindlalt toimivaid proovisin-ja-tõestasin-strateegiad.

Raamatus on ohtralt näiteid, kuidas neid platvorme kasutades on saavutatud silmapaistvaid tulemusi paljudes eluvaldkondades, olgu see siis tervislik toitumine, mood, muusika, turundus ja müük, foto- ja videoproduktsioon, kokandus, autode hooldus, ehete müümine, ehitusteenused või midagi muud.

See raamat on pühendatud kõigile, kes suudavad visionääri kombel märgata digiajastuga saabunud pööraseid võimalusi ja kelles on piisavalt julgust otsida õnne mitte üksnes eraelus, vaid ka tööl.

Gary Vaynerchuk

Autor

Periood

kajastust

Projekti ülevaade

Monika Kuzmina

Monika Kuzmina

Vastutaja

Kui sul ei ole õnnestunud läbi lüüa, siis ei ole põhjus mitte selles, et oled liiga vana, vaene või suure kohustustekoorma all. Asi on selles, et sa ei ole veel lõplikult otsustanud oma elu muuta.

Nõuanded

Nõuanded, mis muutsid täielikult Wampler Pedalsi omanik Brian Wampleri juhtimisstiili ja aitasid ettevõtet kasvatada:

Tee ainult seda, mis on sulle loomuomane. „Ma arvan, et see lause päästis mu abielu. Enne selle raamatu lugemist püüdime naisega teha kõike ühekorraga: mõelda välja, teha ja turustada uusi tooteid, leida uusi edasimüüjaid Ameerika Ühendriikides ja välismaal, teenindada kliente, pakid õigel ajal posti panna, tegeleda töötajatega ja nii edasi. See tekitas palju pingeid, sest mul ei õnnestunud õieti miski peale uute toodete väljamõtlemise, sisuloome ning olemasolevate ja võimalike klientidega suhtlemise. Pärast raamatu läbilugemist otsustasime ühiselt, et ostame teenuseid sisse või võtame uusi töötajaid, kes tegeleksid nende tahkudega, millest minul jäi vajaka.“

See äratundmine aitas Brianil ka välja mõelda, millisele osale oma ärist peaks ta edaspidi keskenduma.

„Mõistsin, et ma ei ole insener: kirjutasin küll raamatuid, kus võtsin ette üsna keerulised elektriinseneriteaduse nähtused ja lihtsustasin neid, et asjast huvitatud lugejad neist aru saaks, kuid hing ihkas pigem luua midagi uut; midagi sellist, mis innustaks teisi kunstiinimesi looma selle abil omaenda kunsti, ja midagi sellist, mis kannaks minu nime – mida mu lapselapselapsed võiksid ühel päeval vaadata ja öelda: „Selle tegi minu vanavanaisa.“ Niisiis lõpetasin kokkupandavate komplektide müügi ja hakkasin keskenduma üksnes oma eesmärgile.“

1. Jutusta lugusid. „Tol ajal oli enamik ettevõtteid ilma oma näota. Mina otsustasin olla ehtne mina ise ja minust sai esimene muusikariistade ettevõtte juht, kes lõi ise tootedemosid. See oli teiste ettevõtete silmis väga kummaline, aga meie kliendid tervitasid seda avasüli. Nad said aru, et ma olengi päriselt kitarrimängija, kes juhtub tootma efektipedaale, mitte insener, kes juhtub plõnnima veidi kitarri. See erinevus võib tunduda väike, kuid meile oli see hiiglaslik ja tagas edu.“

2. Kvaliteet on tähtsam kui kvantiteet. „Arvnäitajad ei anna edasi kogu pilti. Lühidalt öeldes otsustasin jätta arvude tagaajamise ja keskenduda rohkem sellise sisu loomisele, mis oleks klientidele väärtuslikum. Tuhat vaatamist ja sada kommentaari on palju parem kui kümme tuhat vaatamist ja üks kommentaar.“

3. Igaühest peab saama kuvand. „Nõudsin kõigilt töötajatelt, et nad esindaksid meie ettevõtet oma näoga, täpselt nagu ma isegi. Nad pidid aru saama, et kõik, mida nad veebis postitavad, peegeldab meie ettevõtet. Mulle oli samavõrra tähtis, et nad mõistaksid, et tegelikult on igaüks sisuliselt kuvand – nii on neil teiste ees eelis, kui nad otsustavad minna uutele jahimaadele.“

4. Ole sina ise. „Panin eesmärgi poole rühkides mängu kõik energiavarud, sest olin veendunud, et kui järgin oma kirge täie jõuga, siis juhtub midagi… Ma pidin lihtsalt olema kannatlik ja töötama rohkem kui teised minu nišis.“

Kajastused

KÜSI PAKKUMIST