5 tärni

„Meie ajastul asendab tehnoloogia üha rohkem töökohti, mistõttu saab suhtlemisoskus järjest olulisemaks. See raamat on täis näiteid, mis aitavad Sul oma ideid ja emotsioone paremini inimesteni viia.“

Adam Grant

Ideed ei müü ennast ise ja pelgalt heast ideest enam ei piisa. Tänapäeva maailmas on veenmiskunsti omandamine võti, et tõusta esile, saada juhtpositsioonile ja saavutada heaolu.

Raamatus „5 tärni“avaldab Gallo, kuidas viia ellu Aristotelese valemit inimeste veenmiseks ja inspireerimiseks. Ta usutleb neurolooge, majandusteadlasi, ajaloolasi, miljardäre ja tegevjuhte ettevõtetest nagu Google, Nike ja Airbnb, et tuua esile, kuidas nad kasutavad sõnu, et vallutada Sinu kujutlusvõime ja sütitada unistusi.

Infomajanduse ajastul on Sinu ideed eluliselt tähtsad, kuid nende õiges keeles edasiandmine veelgi olulisem. „5 tärni“on raamat, mis aitab sillutada teed ideede jagamisele ning näitab, kuidas saada suhtlemises keskpärasest suurepäraseks ja teistest eristuda.

Raamatust „5 tärni“ õpid:

  • ühe oskuse, mille kohta ütleb Warren Buffet, et see tõstab Sinu väärtust 50%;
  • kuidas Airbnb asutajad on järginud kolmeosalist valemit, mis aitas neil edukaks saada;
  • põneva nipi ajumanipulatsioonist, mida kasutasid Steve Jobs, Leonardo da Vinci ja Picasso, et esile tuua oma parimaid ideid.

Raamatu autor Carmin Gallo on ka menuki “Talk like TED” enimmüüdud autor!

Carmine Gallo

Autor

Periood

kajastust

Projekti ülevaade

Monika Kuzmina

Monika Kuzmina

Vastutaja

Suurepärased liidrid oskavad imehästi inimenergiat valla päästa.

Katkend raamatust

Kui Apple avas 2001. aastal oma esimese poe, pidasid paljud asjatundjad seda hullumeelseks ideeks. Üks jaekaubanduse analüütik ennustas, et Apple sulgeb kahe aasta jooksul ma läbikukkunud eksperimendi uksed. Business Weeki pealkiri kõlas: „Sorri, Steve, kuid Apple’i pood ei hakka tööle.“ Eksperdid mitte ainult ei eksinud, vaid nad olid teinud hiiglasliku valearvestuse. 15 aastat hiljem teenivad Apple’i poed ühelt ruutmeetrilt rohkem kuu ükski teine jaemüüja kogu planeedil ning firma naudib 750 miljardi dollarilist turuväärtust, mis teeb sellest maailma hinnatuima brändi.

Analüütikud ei osanud Apple’i edu õigesti ennustada, sest nad lugesid numbreid, selmet elamusi arvesse võtta. Kriitikutel oli selles osas õigus, et võrreldes konkurentidega pidid Apple’i poed rohkem tulu tootma, et katta kaubanduskeskuste kalliste rendipindade kulusid. Nad ei mõistnud aga, et Steve Jobs ja tema meeskond ei kavatsenud arvuteid müüa. Selle asemel oli neil plaanis tutvustada klientidele vahendeid oma loovuse vallapäästmiseks. Nad teadsid, et kui nad suudavad luua emotsionaalse sideme, siis järgne ka müük.

Jobs ja Apple’i poe meeskond alustasid küsimuste esitamisest, oma konkurentide kohta: „Mis on nende missioon?“ Vastus oli: „Liigutada metalli ja müüa kaste.“ Kuid Apple’i meeskond lähenes teistmoodi. Nad küsisid võimsama küsimuse: „Kuidas saame elusid paremaks muuta?“ 2001. aastal antud vastus kõlas järgmiselt.

  • Pood, mis muudab elusid paremaks, ei ole komisjonipõhine.
  • Müüjate asemel on seal geeniused ja uksehoidjad.
  • Pood, mis muudab elusid paremaks, värbab empaatia ja kire põhjal.
  • Pood, mis muudab elusid paremaks, tervitab sind kohe, kui jala ukse vahelt sisse pistad.
  • Pood, mis muudab elusid paremaks, laseb sul toodetega mängida.
  • Pood, mis muudab elusid paremaks, asub seal, kus inimesed liiguvad.

Paremad küsimused viivad paremate uuendusteni. Nägemus sellest, kuidas elusid paremaks muuta, andis Apple’i poodidele õige suuna 15 aastaks 2017. aasta maikuus, kui firma võttis ette põhjalikuma ümberkujunduse poodide avamisest alates, jäi elude paremaks muutmine eesmärgi keskmesse alles.

Kajastused

KÜSI PAKKUMIST