Kes on tõeline juht?

Miks mõned firmad saavad edukaks ja teised mitte – raamat inimloomusele omasest ettevõtte loomisest.

Sinu käes on üks kergelt loetav raamat koos lõbusate karikatuuridega – ebaharilik formaat juhtimisraamatule. Kas käid tööl või hoopis teed tööd? Kas oled tööga rahul või tahad enamat? Kas juhid ettevõtet või juhivad sind töötajad? See raamat aitab igal töötajal, alustaval ettevõtjal ja isegi kogenud juhil leida oma õige koha seal, kus inimene suurema osa oma elust veedab – tööl.

Raamatu autor on 25-aastase juhtimiskogemusega ingelinvestor Ivo Remmelg. Raamatut toimetanud Mihkel Raud on raamatus toodud mõtetele leidnud juba ohtralt kasutust ka oma avalikes esinemistes ja koolitustel.

Raamatu autor avaldab raamatus oma saladused, mille abil on ta suutnud teenida Äripäeva Rikaste TOPi järgi 12,8 miljoni euro suuruse varanduse, kuuludes seega 300 rikkama inimese hulka.

Juhtimisraamatutega tuttavaid lugejaid üllatab raamat hoopis teistsuguse vaatenurga ning teemakäsitluseks valitud stiili poolest. Mahlakalt ja kergelt loetavat tekst täiendavad ligi poolsada autori joonistatud karikatuuri, mis pilkavad nii tuntud poliitikuid ja riigijuhte kui ka tänases ärimaailmas mitmeid kindlaks kujunenud tõekspidamisi.

Ivo Remmelg

Autor

Periood

kajastust

Projekti ülevaade

Monika Kuzmina

Monika Kuzmina

Vastutaja

Hea firmakultuuri läbivaks osaks on usaldus ja otsustamise võimaldamine madalaimal tasemel.

Põhimõtted, mida silmas pidada

Tagasiside andmisel ja saamisel on mõistlik silmas pidada paari olulist põhimõtet: 

1. Tagasiside saaja ei tohi tunnetada, et tema palk sõltub saadud hinnangutest, sest inimese fookus võib sellisel juhul teistele meeldimisele nihkuda.

2. Tagasisidet saavad anda ainult igapäevaselt seotud osapooled, näiteks tiimijuht ja -liige, mitte aga personaliosakonna töötaja.

3. Tagasiside peab olema vastastikune. Tagasisidet antakse ainult tegudele, mitte inimestele.

4. Tagasisidet tuleb õpetada, kohe töötaja värbamisest alates. Tagasiside andmist ja vastuvõtmist on võimalik ainult õppida, meie geenides neid oskusi ei ole. Inimene tunneb end ebamugavalt, kui peab teisele silma vaatama ja tema tegusid arvustama. Tagasiside saajal on positiivseid hinnanguid üldjuhul hea kuulda, negatiivseid aga oluliselt keerulisem.

On siiski üks nipp, kuidas negatiivset tagasisidet inimeseni viia.

Seda nimetatakse hamburgerimeetodiks: pooleks lõigatud kukkel on positiivne sõnum, salatileht teavitus kohe saabuva kriitika kohta, juust õpetab halvale sõnumile reageerimist ja pihv on negatiivne kriitika ise. Hamburgerimeetodil antav tagasiside liigub mööda burgerikihte ülevalt alla. Esimene kuklipool on positiivne teade. Salatileht ja juust ütlevad, et kohe järgnev ei ole rünnak. Pihv on kriitika ja teine kukli pool taas positiivne sõnum.

Kajastused

KÜSI PAKKUMIST