GoodNews Communicationi üheks peamiseks eesmärgiks on alati olnud oma kogemuste ja teadmiste jagamine, mis aitaksid inimestel meedias paremini toime tulla. Ja neid kogemusi on meil kümme aastat! Usun, et koostööst meediaga peavad võitma kõik osapooled, aga selleks, et see päriselt ka nii oleks, on teadlik ja strateegiline meediasuhtlus hädavajalik. Seda eriti tänases maailmas, kus iga sõna ja tegu võivad levida hetkega üle kogu interneti.
Koostööst meediaga peavad võitma kõik osapooled, aga selleks, et see päriselt ka nii oleks, on teadlik ja strateegiline meediasuhtlus hädavajalik.
Parim viis millegi õppimiseks on loomulikult selle ise kogemine, aga on ka olukordi, kus õppimise käigus tehtud vigu nii kergelt andeks ei anta. Nii on ka meedias – hüpates pea ees tundmatusse meediatormi, võivad tulemused olla soovitule hoopis vastupidised. Soovin anda sulle ühe soovituse, hea lugeja – ükskõik, mis valdkonnas sa täna tegutsed, loe läbi ja Raul Rebase raamat “Hirmust eduni. Meediasuhtluse 8 reeglit”.
Hüpates pea ees tundmatusse meediatormi, võivad tulemused olla soovitule hoopis vastupidised.
Raul Rebane on aastatepikkuse tele- ja koolitajakogemusega meedia- ja kommunikatsiooniekspert, kes toob oma raamatus välja praktilised juhised, mis aitavad nii avaliku elu tegelastel kui ka tavainimestel igapäevasuhtluses oma sõnumit efektiivselt edastada ning vältida potentsiaalseid ja kergelt tekkivaid kommunikatsioonierroreid.
“Öelda õiget asja, õigel ajal, õiges kohas ja lühidalt on 21. sajandi suurim konkurentsieelis.”
RAUL REBANE
Olen seda raamatut juba aastaid soovitanud ja jaganud paljudele oma sõpradele, koostööpartneritele ja ka GoodNews Communicationi VIP koolitusel osalejatele, sest ma tõesti usun, et ei ole inimest, kellel Rebase soovitused mööda külgi maha jookseks Olen leidnud raamatust enda jaoks nii mõnegi tuttava mõtte, mis Rebase sõnadega kirjapandult taas kõnetasid ning millele me ka kogu GoodNewsi tiimiga kahe käega oleksime nõus alla kirjutama. Soovin neid ka sinuga jagada:
- Oma lugu tuleb endal luua – ära lase teistel enda narratiivi määrata, vaid võta initsiatiiv ja loo teadlikult oma kuvand.
- Käitu eetiliselt ja väärikalt – meedias tekkinud maine võib olla määrav ning eksimusi on raske parandada.
- Pea kinni lubadustest ja austa aega – usaldusväärsus on meediasuhete nurgakivi.
- Kui on võimalik head teha, siis tee! – Positiivne kuvand ja head teod tugevdavad usaldust ja mõjujõudu.
- Ole järjekindel – meedias ja avalikkuses edu saavutamiseks on oluline sihikindlus ja süsteemsus.
- Avalikud esinemised nõuavad ettevalmistust – improvisatsioon võib mõjuda veenvalt, kuid ainult siis, kui see põhineb tugeval ettevalmistusel.
- Mõtle läbi, kellega ja kus sa pildile jääd – iga avalik esinemine või foto võib kujundada sinu mainet.
- Ära usalda tundmatut ajakirjanikku liialt – enne intervjuu andmist uuri ajakirjaniku tausta ja väljaannet.
- Sõnumid peavad olema täpsed ja lühikesed – harjuta oma mõtete selget ja löövat väljendamist.
Kellele see raamat sobib?
“Hirmust eduni. Meediasuhtluse 8 reeglit” on asendamatu lugemine kõigile, kes puutuvad kokku avaliku esinemise, meediasuhtluse või oma brändi kujundamisega. Raamat ei ole pelgalt teoreetiline teemakäsitlus, vaid praktiline teejuht, mis aitab paremini mõista meedia dünaamikat ja arendada oskusi, mis on vajalikud edukaks suhtluseks. Kui ka sina soovid oma sõnumit edastada kindlalt ja mõjusalt, on see raamat suurepärane investeering sinu tulevikku.
Rohkem kui raamat – praktilised teenused
Lisaks raamatule pakub Rebane väärt nõuandeid ka personaalsete nõustamiste ja koolituste käigus. Rohkem infot teenuste leiab Raul Rebase kodulehelt.
Harjutus
Proovi sõnastada oma suurimad eesmärgid loosungina. Need võivad olla väga praktilised, aga peavad olema seotud sinu isiku ja taotlustega.
Järgmised näited on isiklike loosungite kohta, mis on inimeste käitumist mõjutanud:
- “Pool aastat, 10 kilo!”
- “1000 sõna päevas!”
- “Ei suitsule!”
- “Eesti suurim tomat minu aiast!”
Kes on veendunud, et talle loosungid ei mõju, tuletagu meelde Heinz Valgu ütlust: “Ükskord me võidame niikuinii!”. See on Eesti viimase 30 aasta üks tähtsamaid lauseid.
Loosung tuleb öelda õigel ajal, õiges kohas, õiges sõnastuses. See peab vastama selle hetke olukorrale ja meeleolule. Täpne ütlus võib inimestele kergesti meelde jääda ja öelda väga palju.